Schrijf mee!
« »

Communicatie

Wij. Alleen.

4 november 2012 | 120w | Sundae | 3

Mena haastte zich door de uitzichtloze krottenwijken met hun pietluttige wegeltjes. Ze had het gevoel dat ze haar longen eruit ging braken, maar versnelde toch. In de verte hoorde ze immers al het dreigende marcheren dat haar in de eerste plaats op de vlucht had doen slaan. Waarom mensen zoals zij moesten vluchten, wist ze niet. Ze had nooit iemand kwaad gedaan!
Verder kwam ze niet, want links en rechts doken de staatssoldaten op, hun wapens getrokken en hun gezichten onleesbaar. “Kijk!†Ze deed hulpeloos teken naar de ster en maan op haar borst, teken dat ze hier legaal verbleef. Een kogel was het enige antwoord. “Verdomde moslims met hun klotetaaltje.†Bromde de schutter. Onverstoord laadde hij zijn geweer opnieuw.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Sundae of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »