Schrijf mee!
« »

Maatschappij

Vluchtauto’s moeten sneller

11 maart 2012 | 120w | Defrysk | 2

De vluchtautobranche heeft officieel geprotesteerd tegen de aanschaf door de politie van vier opgevoerde Volvo V70’s die ruim 250 kilometer per uur kunnen halen.

“We zijn nu genoodzaakt onze vluchtauto’s sneller te maken hetgeen ten koste gaat van de veiligheid van de vluchters, tegenliggers en achtervolgers. Tevens zullen vluchtwagens moeilijker te verzekeren zijn en meer wegenbelasting moeten betalen. De huidig maximumsnelheid van vluchtwagens is rond de 200 kilometer per uur hetgeen een veilige en betaalbare vluchtsnelheid is.”

De vluchtautomakers zijn inmiddels bezig de specificaties van hun auto’s aan te passen. Ook wordt er overlegd over een statiegeldregeling voor vluchtauto’s om het dumpen van vluchtwagens zo onaantrekkelijk mogelijk te maken en daarmee de kosten van vluchtwagengebruik zo veel mogelijk te drukken.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »