Schrijf mee!
« »

Communicatie, Maatschappij

Soldaten en buitenstaanders

7 november 2012 | 120w | Jeannette | 9

Ze kijken recht vooruit. Omdat spieren en zenuwen in het gezicht zijn stilgelegd is hierop geen enkele emotie af te lezen. De soldaten, de mannen gekleed in zwart pak, de vrouwen in grijs mantelpak, marcheren met gelijke tred door de grauwe betonnen stad. Via de hersenchip hebben ze opdracht gekregen alle buitenstaanders gevangen te nemen of bij tegenstand te elimineren. Vanuit mijn schuilplaats zie ik Zira aankomen, mijn vriendin. Ze is gekleed als soldaat maar ik hoef alleen in haar ogen te kijken en dan weet ik dat ze net als ik een buitenstaander is. Juist als ik tevoorschijn wil komen draait ze zich om en geeft een voorbijganger een stroomstoot. Haar ogen zijn levenloos. Uit de mijne druppelen tranen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jeannette of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »