Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Natuur

Plattelandsvernieuwing

29 april 2012 | 120w | Hiltsje de Vries | 1

Ik hoef maar naar buiten te kijken voor een metamorfose. Vrachtauto’s staan klaar om de laatste stenen naar de stort te rijden. Om vervolgens terug te komen met de nieuwste snufjes.

Langzaam verdwijnt de grens tussen platteland, dorp en stad. Lege stukken land worden recreatiegebeied, dorpen verdwijnen en de stad breid zich uit. De mensen uit de stad komen naar het recreatiegebied waar eens huizen stonden. Boerderijen verdwijnen, het aantal werklozen neemt toe en alles wordt in de fabrieken gemaakt.

De metamorfose is al tientallen jaren bezig, maar als deze doorzet dan zullen we over enkele jaren niet meer tijdschriften maken over hoe fabrieken werken. Nee, dan zullen deze gaan over hoe melk werd gemaakt in de tijd van boerderijen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Hiltsje de Vries of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »