Schrijf mee!
« »

Communicatie

Dystopie

23 november 2012 | 120w | Nadine W | 1

Een woord dat ik nog niet kende en eenmaal opgezocht ook niet wilde kennen. Wie wil iets weten wat alleen maar een negatieve samenleving beslaat. Al is een utopie ook niet het einde, want dat valt altijd tegen. Wellicht worden utopieën dystopieën, wanneer duidelijk wordt dat het zo mooi niet kan worden. Schoonheid en lelijkheid gaan nou eenmaal niet samen. Wie zal het zeggen, Ik in ieder geval niet. Het woord was mij onbekend, en had het nog niet eerder gelezen, wellicht vanwege de negatieve lading. Utopieën of dystopieen, ze zijn allemaal denkbeeldig, in je hoofd. Waarom zou je dan energie verspillen, aan dat wat iets slechts beloofd. Ik ga toch liever geloven in de utopie dat dystopieën niet bestaan.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Nadine W of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »