Schrijf mee!
« »

Communicatie, Maatschappij, Mensen

Verjaardag? Nee bedankt

16 april 2011 | 120w | Defrysk | 0

Een verjaardag wordt gevierd als er een jaar om is; je ben een jaar ouder, of een jaartje dichter bij je pensioen. Sommige verjaardagen zijn iets wranger. Als moordenaar kun je bijvoorbeeld je moord vieren. Vooral als dat alweer een tijdje geleden is kan dat prettig voor de dader zijn. Misdaden hebben namelijk ook een verjaardag.
Het verjaren van zware misdaden is een onrechtvaardig fenomeen.
Er is bijvoorbeeld een bisschop uit Brugge die over het misbruik van zijn neefjes verteld op TV. Het is verjaard, dus nu kan hij op zijn gemak zijn slachtoffers kwellen en kwetsen met zijn uitspraken.
Voor mij verjaren onbestrafte zware misdaden pas bij het overlijden van de crimineel: Niet alle misdaden zijn een verjaardag waard.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »