Schrijf mee!
« »

Mensen

Kereltje

7 november 2011 | 120w | Iris van der Putten | 4

Lang, lang geleden, toen de rijken nog barmhartig en behoeftigen hardvochtig waren, kwam een jongetje ter wereld zonder armen en benen. Hij had een guitig koppie en appelwangetjes. De dorpelingen waren geen barbaren, maar aan een kereltje zonder ledematen hadden zij niets op het land. Zij bonden het kraaiende pakketje vast op de rug van hun minst koppige muilezel. Een klap op de kont van het dier deed het knaapje drie dagen later belanden op de jachtgronden van de koning. Het toeval wilde dat de koningin die dag uitrijden was met haar vaste vriendin. Zij kloeg en teemde bij voortduring over haar saaie bestaan. “Ik verveel mij zo verschrikkelijk. Ik wens mijzelf iets totaal nieuws”, verzuchtte zij.

En zo geschiedde.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Iris van der Putten of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »