Schrijf mee!
« »

Eten & drinken

Het hemelse gerecht

3 augustus 2011 | 120w | Carel de Mari | 0

Topkok was hij, bekend tot ver over de landsgrenzen. Zijn haute cuisine trok gasten tot zelfs vanuit de Verenigde Staten. Reserveren? Ja, minstens een jaar van te voren. Reken maar dat hij dolgelukkig was toen zijn restaurant, Het Hemelse Gerecht, een tweede Michelinster kreeg. ‘Dat moet gevierd worden’ en samen met zijn personeel en wat vrienden organiseerde hij een copieus diner. Teveel, zou blijken, voor hem in ieder geval. Diezelfde nacht overleed hij aan een hartaanval.
Hemelpoortwachter Petrus, die na uitleg de woordgrap, verpakt in de naam van het restaurant, wel kon waarderen organiseerde voor hem een warm onthaal, nectar en ambrozijn voor het ontbijt!
Het schaamrood steeg hem naar de kaken. Zo’n goddelijk maal zou hij nooit kunnen bereiden.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Carel de Mari of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »