Schrijf mee!
« »

Communicatie, Natuur

Eikelig

25 november 2011 | 120w | jolanda | 0

Een grote robuuste mooie, tevens gladde eikel rolt snel verder richting de verkeerde pad.
De nogal boze wind blaast hem op stormachtige wijze verder, maar het nog bloeiende tere fluitenkruid fluit de eikel fel en doordringend terug.
De gouden cirkel probeert uit volle kracht met haar stralen de nog uitzichtloze mist te doorbreken. De wind houdt op met razen, en de eikel komt tot keren, treurige vergeetmijnietjes laten hoopvol hun kelkjes vallen, ze geven hun hartjes volledig bloot.
Zacht gele glimmende boterbloemen lonken hem een door de uil gegraven kuil in. Nederig ontluikt de eikel zich niet veel seizoenen later in een grote eik, zijn bloesem ontspringt in vriendelijke beschermende bladeren die onkruid voor altijd in de schaduw laten staan.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van jolanda of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »