Schrijf mee!
« »

Fictie

De paragnost

17 juni 2011 | 120w | Defrysk | 0

“Ik zie geweld”, zei de paragnost geconcentreerd: “Geweld, bloed….en een vlijmscherp mes”. Zijn klant keek hem verbaasd aan. “Misschien een kippetje aan het slachten?”, lachte hij naar de paragnost. “Nee,”…zei de paragnost serieus: “Dit is duidelijk iets met geweld, misschien zelfs moord”. “Ik voel iets kouds, gewetenloos zelfs”. “Wat een onzin”, dacht zijn klant. “Ik wil mijn geld terug!”, zei hij geërgerd: “Voor dergelijke nonsens betaal ik niet.” De paragnost weigerde. “Mijn voorspellingen zijn accuraat”, declareerde hij met hooghartig opgetrokken wenkbrauwen en maakte een afwijzend gebaar. Zijn klant werd een beetje boos en stond op.
“Jij je zin, je voorspelling zal uitkomen, en je mag mijn geld houden”, zei hij streng en sneed de keel van de paragnost vakkundig door.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »